سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنگ چشمیِ بسیار، جوانمردی را زشت و برادری راتباه می کند . [امام علی علیه السلام]

استان گیلان

 

گیلان استان سرسبز و باصفایی در شمال ایران است که در ساحل جنوبی خزر واقع شده و جاذبه های پرشمار طبیعی, تاریخی, فرهنگی و اجتماعی را در برگرفته است. این خطه از تاریخ غنی, کشاورزی و دام داری پررونق و بازرگانی پویا برخوردار است.
چشم انداز شمالی کناره های استان گیلان را دریای نیلگون, زیبا وآرام مازندران تشکیل می دهد و چشم انداز جنوبی آن را جز بخش باختری که بیش تر آن مرتفع و مردابی است، جنگل های انبوه دامنه های البرز پوشانده است. درفراسوی جنگل ها، قله های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف خود نمایی می کنند که زیبایی خاصی به منطقه بخشیده اند. پیرامون کناره های دریای مازندران را باغ های مرکبات، شالی زارها و کشت زارهای سرسبز پوشانده و جلوه هایی شگفت انگیز را پدید آورده اند.
بزرگ ترین مرداب ایران (مرداب انزلی) با جاذبه های خاص گردشگری در این استان واقع شده است. رودخانه های پرآب و خروشان, جنگل های سرسبز در دامنه کوه ها, باغ های با صفای مرکبات, شالیزارهای پهناور برنج, همراه با بقعه های تاریخی و قلعه ها و کاروان سراهای قدیمی در این استان واقع شده ومحیط دل پذیر و بسیار زیبایی برای همه سلیقه ها به وجود آورده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط پیمان لنگرودی 91/9/11:: 12:21 عصر     |     () نظر

درباره
وضعیت من در یاهـو
پیمان لنگرودی
ما در این وبلاگ قصد داریم تا شرایطی فراهم کنیم که همه ایرانیان علاقه مند به مصرف کالای ایرانی و اصیل به خواسته خود برسند.تمامی اقلام واجناسی که در شمال کشور موجود است در حیطه کاری ما می باشد.با تشکر از حسن نظرشما.
صفحه‌های دیگر
پیوندها